Hvad er god kundeservice?

Skab Supergod Kundeservice for dine kunder

Hvad er god kundeservice?

God kundeservice er noget, de fleste forventer, men det er desværre ikke alle steder, vi oplever, at vi får god kundeservice. Derimod oplever vi ofte, at vi i rigtig mange situationer bliver mødt med standard kundeservice. Når vi så pludselig møder dét, jeg kalder SuperGod Kundeservice, bliver vi ofte både overraskede og imponerede.

God kundeservice handler om at skille sig ud

Du oplever service rigtig mange steder, og nogle steder har du endda også høje forventninger til, hvilket serviceniveau og professionalisme der bør leveres. Dét skal du blive ved med at have – til alle steder.

Det kommer nok ikke som en overraskelse, at det handler om at skille sig ud og levere noget ekstraordinært, altså SuperGod Kundeservice, hvis du gerne vil have dine kunder til at vælge dig fremfor din konkurrenter.

Derfor handler det ikke blot om, at du skal levere service, men derimod rigtig god service. Du sikrer dig nemlig, at dine kunder er loyale og kommer igen næste gang, de skal handle, ved at skabe SuperGod Kundeservice.

Få e-mail kurset der sikrer dig, at dine kunder kommer igen og igen og igen

og modtag mine mest værdifulde tips og tilbud
der hjælper dig med at vinde kampen om kunderne. Det skal ikke koste dig en krone.

Supergod Kundeservice FastTrack >>
.

Name:

Email:

God kundeservice – den sikre vej til vækst

Vil du også gerne levere god kundeservice?

Bliv et hit hos dine kunder med mine simple værktøjer
Du og dine medarbejdere kan allerede starte
jeres vækstrejse mod endnu flere tilfredse og loyale kunder – nu.
Du skal ikke vente på nogen eller noget
– du skal blot i gang med at skabe god kundeservice.

9 regler for god kundeservice

Lad mig hjælpe dig med at skabe god kundeservice med mine 9 regler for god kundeservice. Regler er egentlig så meget sagt – det skal måske blot ses som 9 værktøjer eller trin, der hjælper dig og din virksomhed til at levere sublim service til alle typer kunder.

Værktøjerne er universelle og kan bruges af dig, som har personlig kontakt til dine kunder, uanset hvilken branche du arbejder i.

  1.  Førstehåndsindtryk
  2. Vær engageret
  3. Skab relationer
  4. Afste forventninger
  5. Vær fagligt kompetent
  6. Levér (alt) det, kunden skal bruge
  7. Ingen fejl
  8. Vær konstant
  9. Sig tak

Forskellen på god kundeservice og SuperGod Kundeservice

De fleste virksomheder og organisationer har en ambition om at levere en god kundeservice, så kunderne giver dem 5 stjerner på TrustPilotFacebook eller Anmeld Håndværker. Undersøgelser viser dog, at når vi selv skal vurdere, hvor tilfredse vores kunder er med vores kundeservice, så har vi en tendens til at overvurdere kundens oplevelse af vores kundeservice.

Og hvad kan vi så udlede af det?

I al sin enkelthed betyder det, at vi reelt er nødt til at overpræstere for at kunne give kunden netop dén oplevelse, vi gerne vil give den.

Der er nemlig en klar forskel på, hvad vi mener, vi leverer, og det kunderne oplever, de modtager. Da det jo som bekendt er kundens oplevelse, der tæller, så skal vi være bevidste om, at vi ofte skal levere bedre service, end vi troede var nødvendigt for at give kunden den serviceoplevelse, vi reelt gerne vil give.

Jeg spørger ofte virksomheder, om de leverer god kundeservice, og til det svarer langt de fleste naturligvis ”Ja!”. De kan også sagtens sætte ord på, hvorfor de mener, de leverer god kundeservice. Det interessante er dog, at deres argumenter, for at de leverer god kundeservice, ofte peger indad. Det handler om:

  • hvad de gør
  • hvordan de tilpasser sig
  • og hvor besværligt, det indimellem er for dem at gøre lige netop dét, de gør.

Kundernes oplevelse af service

Ser jeg til gengæld på de tilbagemeldinger, kunderne giver, så oplever kunderne sjældent den samme velvilje, interesse eller engagement som virksomhederne mener, de yder. Nuvel, kunderne er tilfredse, men de mener ikke, det var en ekstraordinær god kundeservice – det var bare det, de forventede at få. Hverken mere eller mindre.

Det er derfor, at du skal gå efter at levere supergod kundeservice, hvis du skal adskille dig fra dine konkurrenter.

Det at levere god kundeservice, eller for den sags skyld supergod kundeservice, det er ikke raketvidenskab. Tværtimod.

Forskellen ligger ofte i detaljen: Detaljen er at have fokus på,

  • hvordan du yder kundeservice
  • med hvilket personligt engagement
  • med hvilken begejstring.

Det handler ikke kun om, hvad du gør for kunden, men i høj grad også hvordan du gør det.

De 9 værktøjer i konceptet SuperGod Kundeservice har jeg derfor skabt for, at kunderne skal opleve, at de får netop dét, som du gerne vil have dem til at opleve, de får – nemlig god kundeservice.

Få flere loyale (tilbagevendende) kunder med SuperGod Kundeservice

Sæt fokus på MERsalg i din virksomhed med et foredrag eller workshop

God service giver loyale kunder

Når det kommer til at levere god kundeservice, skal vi tænke anderledes.

Målet er ikke at gå efter at skabe loyale kunder for livstid.

Det er ikke realistisk, at vi kommer til at handle med ret mange kunder i hele deres levetid. Du skal derimod stræbe efter at skabe så god service, at dine kunder bliver så loyale, at de kommer igen næste gang, de skal handle.

Kampen om kunderne skal ganske enkelt vindes fra gang til gang.

Ligesom en angriber i fodbold ikke er bedre end sin sidste kamp, så er du heller ikke bedre end din sidste kundebetjening. Det betyder også, at det aldrig er for sent at ændre kurs. Har du ikke fået prioriteret din kundeservice så højt grundet manglende ressourcer og tid? Så fat mod! Du kan sagtens nå at vende skuden.

God kundeservice er ikke en mirakelkur, som virker i løbet af få dage. Det handler om at gøre det rigtigt og ved at følge mine 9 trin til SuperGod Kundeservice er du allerede ét skridt foran dine konkurrenter og dermed ét skridt tættere på at få loyale kunder.

Derfor giver god kundeservice loyale kunder

Når dine kunder oplever, at du yder god service, bliver de så loyale, at de kommer igen næste gang, de skal handle. Loyale kunder fortæller også andre om din gode kundeservice, og når de andre hører om din gode kundeservice, er der større sandsynlighed for, at de bliver nye kunder i din virksomhed.

Når du gentager processen og giver de nye kunder oplevelsen af, at de også får god kundeservice, så kommer de også igen, og vil også fortælle om deres oplevelse med din fantastiske kundeservice. Kan du fornemme, hvor jeg vil henad?

Ved hjælp af god service kan du blive ved med at skabe loyale kunder igen og igen og igen …

Få flere loyale (tilbagevendende) kunder med SuperGod Kundeservice

Hvorfor er god service vigtig?

God service er vigtig, fordi det er de bedste, der vinder. Det gælder ikke kun på fodboldbanen, men også når det drejer sig om salg og kundeservice. For når alt kommer til alt, kan dine konkurrenter med al sandsynlighed også levere cirka de samme:

  • produkter og ydelser
  • priser
  • kvalitet

Dét, der adskiller dine konkurrenter fra dig er … dig.

Det er altså din gode kundeservice, og her mener jeg blandt andet dit engagement, din imødekommenhed, hjælpsomhed og professionalisme, der skal gøre, at kunderne vælger at handle med dig. Du er den vigtigste ressource, og din indsats for at skabe god kundeservice er en vigtig brik i kampen om kunderne og i at sikre dig dén succes, du ønsker.

God kundeservice kan ses på bundlinjen

Virksomheder, der kæmper for at få en Bedre Bundlinje, overser ofte ét essentielt punkt, der med garanti kan være med til at bringe skuden i den rigtige retning. Det bedste ved punktet er, at det hverken kræver godkendelse i banken, et nyt produktsortiment eller politiske indgreb. Tværtimod.

Punktet skal derimod gennemføres af ledelse og medarbejdere – i samarbejde med kunderne. Løsningen er at sætte fuldt fokus på at skabe værdi for kunden og dermed god kundeservice.

Nu spørger du måske dig selv: Giver det overhovedet værdi at sætte fokus på kundeservicen?

Til det er mit korte svar: ja. Det giver rigtig stor værdi at have fokus på dine kunders behov og ønsker. Uanset hvilken branche du er i, så vil kunderne forvente at få en god kundeservice. Derfor bør du altid stræbe efter at skabe supergod kundeservice.

Beviset på vigtigheden af god service ligger i mange undersøgelser, der gang på gang viser, hvor afgørende kundernes oplevelse er. Her er blot nogle få eksempler:

  • 73% af dine kunder fortæller om deres oplevelse til andre.
  • 61% af dine kunder vægter virksomhedens evner til at forstå og løse problemer som det vigtigste.
  • Der er stærk sammenhæng mellem en god kundeoplevelse og virksomhedens evne til at fastholde sine kunder.

Det er altså en rigtig god idé at investere både ressourcer og tid i at gøre det så godt, at dine kunder rent faktisk oplever, at du yder god kundeservice.

Overvej lige, hvad god service kan gøre for både omsætningen, bundlinjen og arbejdsglæden i din virksomhed.

*Kilde: Danskerne og deres oplevelse af kundeservice – en temperaturmåling i foråret 2013, af CBS og Wilke.

God kundeservice kan ikke være i restordre

Du kan have restordre på materialer og have problemer med at levere hurtigt nok. Men, god kundeservice kan ikke være i restordre. Det er nemlig noget, du selv afgør, om du vil levere eller ej.

Til trods for at det, du skal lave for kunden, måske ikke kan lykkes, eller der opstår ”fejl og mangler” i din leverance, kan du alligevel godt lykkes med at give kunden en god serviceoplevelse. Fejl eller mangler er nemlig ikke ensbetydende med, at kunden får en dårlig serviceoplevelse.

Det handler i stedet om, hvordan du griber situationen an. Du kan selvfølgelig ikke tale dig ud af alt, men i rigtig mange tilfælde kan du i det mindste løfte kundens oplevelse et trin – eller to. Selv når udgangspunktet er rigtig dårligt, og du kun formår at løfte kundens oplevelse til lidt dårlig, er det stadig kampen værd.

Står du i en situation, hvor kunden oplever, du har fejlet, er det vigtigt, du er opmærksom på, hvor stor værdi det giver, at kunden oplever, du leverer en god kundeservice.

Undersøgelser viser faktisk, at formår du at give kunden en god kundeservice og rette fejlen på en god måde, så er kunden også mere tilbøjelig til at anbefale dig videre til andre.

Få kurset Supergod Kundeservice FastTrack >>

og mine tips og tilbud til hvordan du vinder kampen om kunderne.
Det skal ikke koste dig en krone.

.

Name:

Email:

Lad mig hjælpe dig med at skabe SuperGod Kundeservice

Målet med de 9 værktøjer i konceptet SuperGod Kundeservice er at få kunderne til at opleve den gode kundeservice, som du gerne vil give dem.

Uanset hvilken virksomhed du er i, uanset hvilket niveau din virksomhed leverer kundeservice på, og uanset om dine chefer og kollegaer gør det, kan du stadig løfte dit kundeservice-niveau ved at benytte de værktøjer, du har fået her.

Det er naturligvis en fordel, hvis alle i virksomheden arbejder sammen om at skabe SuperGod Kundeservice, men du behøver hverken godkendelser eller accept for selv at yde det. Måske bliver du frontløberen på god kundeservice i din virksomhed?

Det vigtigste er, at du har viljen og den positive indstilling, og så skal du nok komme i mål. Virker det uoverskueligt, svært eller tidskrævende, står jeg klar til at påvise det modsatte. Book et uforpligtende møde med mig, eller lad mig afholde en workshop i virksomheden og derigennem hjælpe jer med at omsætte de 9 værktøjer til konkrete handlinger i hverdagen.

Sådan vinder I kampen om kunderne

Ja tak, vi vil gerne høre mere om, hvordan vi bliver skarpe til at yde Supergod Kundeservice

Hvorfor Ulrik

Jeg hedder Ulrik – og jeg har som sælger og salgschef selv stået i de situationer, som
du som virksomhedsleder, salgschef og sælger kæmper med i det daglige.

Når vi samarbejder, får du en salgstræner, der ikke bare kender teorierne, men som
kommer med praktisk erfaring, viden og konkrete input fra:

Jeg hjælper både B2B salgsteams, B2C sælgere og håndværkere med at booste deres salg og kundeservice. Jeg ser frem til også at bidrage til dig og din virksomhed.

Optimér dine salgsevner

Vil du også:

.. så book en uforpligtende samtale, hvor vi får afklaret, hvordan du kan nå dine mål.

Skriv gerne lidt om dine ønsker og hvilken virksomhed du kommer fra.

Jeg ringer dig op, så vi kan aftale et tidspunkt, der passer ind i din kalender.